دوربین مداربسته ضد آب وگردغبار
ویژگی های دوربین ضد آب

دوربین مداربسته ضد آب وگردغبار

این مورد انگیزه ای شد که شرکتهای تولید کننده برای دوربین های مداربسته استانداردهای مختلفی را برای افزایش کیفیت درنظر بگیرند. یکی از این استانداردها ، استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب یا همان خاصیت ضد آب بودن است. که معروف است به دوربین مداربسته ضد آب . اگرچه این اصطلاح درموارد متعددی کاربرد دارد اما بطور کلی مفهموم ضد آب و استانداردهای تعریف شده معانی مختلفی را درصنایع مختلف میرسانند. درواقع درحال حاضر و باتکنولوژی های موجود نمیتوان هیچ محصولی را به طور مطلق ضد آب فرض کرد اما میتوان درجه مقاومت آنها درمقابل نفوذ آب را سطح بندی نمود. این مقاومت نفوذ آب با استاندارد IP موردبررسی قرار میگیرد .

همچنین یکی دیگر از این استاندارد ها و قابلیت هایی که به دوربین های مداربسته اضافه شد : مقاومت در برابر گرما و گردغبار بود ، زیرا با آمدن فصل گرما احتمال خیلی زیادی بود که این دوربین ها در برابر گرما تحمل نداشته باشن . این دوربین ها هم معروف شدن به : دوربین مداربسته ضد گرما ، دوربین مداربسته ضد گردغبار

بامراجه به فروشگاه ایستا قسمت دوربین مداربسته داهوا از مدل های مختلف دیدن و خرید کنید.

دوربین مداربسته ضد آب یا  Water Proof  CCTV یک  مدل‌ از دوربین‌های مدار بسته است که دارای مقاومت در برابر نفوذ آب است و در مکان‌هایی که امکان نفوذ آب وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این نوع دوربین ها بدنه آن نسبت به ورود آب باران، برف و رطوبت و … غیر قابل نفوذ است.

نصب و استفاده از دوربین های مدار بسته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که مسأله نصب دوربین ها در خارج از ساختمان مطرح می شود. اگر قرار باشد دوربین های مدار بسته در فضای باز و آزاد نصب شوند، طبیعتاً باید نسبت به تغییر شرایط محیطی تحمل بالایی داشته باشند. اما آیا دوربین های مدار بسته این قابلیت را دارند یا خیر؟ آب و هوای بارانی، بارش برف، باد شدید و طوفان، وزش باد همراه با گرد و غبار فرآوان، بر روی بدنه دوربین مدار بسته و کارایی عملکرد آن تأثیر بسیاری خواهد گذاشت. و همین امر موجب شد که شرکت های بسیار قوی مثل پاناسونیک ، داهوا ، هایک ویژن و …. تولید به ساخت این نوع دوربین ها کنند

نحوه عملکرد دوربین مداربسته ضد آب

مقاومت نفوذ آب با استاندارد IP موردبررسی قرار میگیرد ،IP ، مخفف عبارت انگلیسی “Ingress Protection” و به معنای ” محافظت در برابر نفوذ” می باشد این استاندارد مشخص میکند هرپوششی چه میزان مقاومت ازخود دربرابر نفوذ آب نشان میدهد. دوربین مداربسته های ضد آب بطور عمومی استانداردIP بالاتر از ۶۵ دارند. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد. درموارد متعدد افراد درخواست دوربین مداربسته ای با قابلیت عملکرد در زیر آب را دارند که در این صورت باید از دوربین مداربسته هایی با آی پی بالاتر یعنی IP89 به بالا استفاده کنند.

انواع آن 

  1. دوربین های ضد آب دید در شب
  2. دوربین های ضد آب بی سیم و با سیم 
  3. دوربین های ضد آب مادون قرمز

دوربین مداربسته ضد گرما و ضد گردغبار

استاندارد این نوع مقاومت ، تقریبا در اکثر دوربین های مداربسته با کبفبت وبرند موجود میباشد ، دوربین های مداربسته داهوا میشود گفت تقریبا از این نوع مقاومت پشتیبانی میکنند

یکی از شرکت هایی که توانسته دوربین مداربسته کاملا ضد گرما و ضد حرارت بیرون بدهد ، شرکت هایک ویژن بوده است .

 

شرکت هایک ویژن محصولی جدید تولید کرده به نام : دوربین heat-resistant که از نوع بولت بوده و از فناوری دارک‌فایتر بهره می‌برد. این دوربین به سنسور ۲ مگاپیکسل CMOS, لنز موتورایز ۲.۸-۱۲ میلیمتر، فناوری فشرده‌ساز تصویر H.265 و پورت PoE مجهز شده !

دیگر محصول ضدحرارت هایک‌ویژن یک کاور فلزی از جنس استیل است که DS-1331HZ-R نام دارد و هر دوربینی حتی انواع باکس با صتعتی را به دوربین مقاوم در برابر حرارت تبدیل می‌کند. به گفته‌ی هایک‌ویژن از این کاور می‌توان برای شرایط دمایی بسیار شدید استفاده نمود.

کابل DS-1LN5E-S از نوع UTP کتگوری ۵E و کابل DS-1LN6-UU از نوع UTP کتگوری ۶ می‌باشد. هر دو کابل در متراژ ۳۰۵ متر مخصوص محیط داخل طراحی شده‌اند، روکش از جنس PVC است و مغزی آنها از فلز مسِ بدون اکسیژن (oxygen-free copper) ساخته شده.

ضخامت مفتول کابل‌ها بترتیب ۰.۵ و ۰.۵۶۵ میلیمتر است و هایک‌ویژن تضمین نموده برای انتقال تصاویر تا فاصله‌ی ۲۵۰ متر بدون نیاز به تقویت‌کننده کارایی داشته باشند.

نظر خود را بنویسید