بهترین و هوشمندترین برند دوربین مداربسته , معرفی «اکسیس» Axis
Axis CCTV

بهترین و هوشمندترین برند دوربین مداربسته , معرفی «اکسیس» Axis

بهترین و هوشمندترین CCTV ,کمپانی AXIS سوئد رهبر صنعت نظارت تصويري IP در جهان، اولين و موثرترين كمپاني در زمينه تحول سيستم هاي نظارتي آنالوگ به IP مي باشد. محصولات این شرکت با تمرکز  بر تدابير نظارت تصويري امن و هوشمند ، جهت انتقال تصوير از راه دور و ديگرتدابير مبتکرانه ، راه را براي پيشرفت اين تکنولوژي عظيم هموار نموده است.کمپاني AXIS درحال حاضر با تاسيس 51 شعبه در کشورهاي مختلف جهان و استخدام 2139 نفر نیروی متخصص که بسیاری از آنها را محققين  برجسته و اساتيد دانشگاههاي معتبر جهان تشکيل مي دهند حضوري فعال در صنعت نظارت تصويري جهان دارد. کمپانی AXIS پس از سالها تلاش و تحقیق در سال 1996 موفق به توليد و ارائه اولین IP Camera در جهان گرديد. تا کنون بيش از سه میلیون دستگاه دوربين توليد شده توسط اين کمپاني مطرح، در نقاط مختلف سراسر جهان نصب و در حال بهره برداري است. در حال حاضر اين کمپاني معتبر با توليد وارائه بيش از يکصد مدل مختلف دوربين بهمراه مجموعه کاملي ازتجهيزات جانبي، رتبه اول فروش دوربین در بخش دوربین های تحت شبکه و مجموعه دوربین های نظارتی را با در اختيار داشتن %33 ازسهم بازار جهانی، به خود اختصاص داده است. محصولات این کمپانی در 179 کشور جهان با همکاری بیش از شصت و پنج هزار نماینده تحت نظارت کمپانی AXIS ارائه می گردد. محصولات حرفه اي AXIS با بهره مندي از بالاترين  استانداردهاي توليدات اروپائي، بصورت رسمی داراي 3 تا 5 سال وارانتی رسمی در ايران بوده که اين موضوع تائيدي بر کيفيت بالاي محصولات وخدمات پس از فروش اين کمپاني سوئدي مي باشد.
دوربین Axis سوئد – بهترین مارک دوربین مداربسته اکسیس
اکسیس (AXIS) که گاهی به صورت اکسیز (دوربین اکسیز) نیز تلفظ میگردد معتبرترین برند دوربین مداربسته در ایران و دنیا می‌باشد.
دوربین مداربسته اکسیس / دوربین مداربسته AXIS و تجهیزات نظارت تصویری اکسیس تولید کمپانی AXIS سوئد می‌باشند.
کمپانی اکسیس اولین تولید کننده تجهیزات نظارتی در دنیا بود که برای اولین بار دوربین های مداربسته را برای کاربردهای غیر نظامی و غیر دولتی راهی بازار نمود.
دوربین اکسیس از نوع دوربین تحت شبکه می باشد و برند دوربین AXIS بهترین و معتبرترین برند و مارک دوربین مدار بسته در جهان و ایران می باشد.
پروژه های نظارتی مبتنی بر دوربین های اکسیس توسط نمایندگی‌های گلد Axis قابل ثبت و رجیستر می‌باشند.
برخی از مهمترین نقاط عطف شرکت اکسیس
سال ۱۹۸۴-۱۹۹۰: تولید اولین مبدل تحت پروتکل شبکه که توانایی اضافه کردن پرینترهای PC به سرورهای شبکه IBM 3270 را داشت.
سال ۱۹۹۰-۱۹۹۵: معرفی خود به عنوان یک شرکت پیشرو و یک رهبر قدرتمند در فناوری پرینترهای تحت بستر شبکه، اهمیت این موضوع در آن زمان با ظهور بیش از پیش اینترنت بسیار نمود داشت.
سال ۱۹۹۵-۱۹۹۸ تمرکز بر روی شبکه های هوشمند، دسترسی به تجهیزات از طریق راه اندازی شبکه های مختلف. در سال ۱۹۹۵ اکسیس با راه اندازی موفق شبکه های بی سیم، خود را به عنوان پیشگام در این حوزه معرف کرد. اسم این فناوری را ” تکنولوژی Thin Server ” گذاشت، این فناوری که امروزه روز به نام اینترنت اشیاء شناخته می شود در آن سال توسط این شرکت سوئدی تولید و بررسی شده بود.

اکسیس چقدر معتبر است؟

در رابطه با اکسیس میتوان با اطمینان گفت که این برند، برندی کاملا معتبر است. از نظر بسیاری از فعالان در زمینه سیستم های امنیتی چه در ایران و چه خارج از ایران اکسیس معتبرترین تولید کننده تجهیزات مداربسته جهان است.

محصولات اکسیس شامل چه تجهیزاتی می شوند؟

اکسیس اولین تولید کننده دوربین های مدار بسته شبکه در جهان است. بازه محصولات این شرکت بیشتر شامل دوربین های مداربسته شبکه، نرم افزارهای نظارت تصویری و تجهیزات جانبی مرتبط با سیستم های مداربسته شبکه و محصولات کنترل دسترسی است.

اکسیس ساخت چه کشوری است؟

محصولات اکسیس در کشور سوئد تولید می شوند. از نظر تکونولوژی و ساخت میتوان گفت هیچ شرکتی هنوز نتوانسته است با محصولات اکسیس رقابت کند.

ایا محصولات اکسیس در ایران قابل تهیه هستند؟

بله. چند شرکت در زمینه واردات این محصولات فعال هستند و محصولات این شرکت را می توانید از ما تهیه کنید. البته بازه محصولات این شرکت به علت تخصصی و حرفه بودن آنها شاید محدودتر از محصولات بسیاری از شرکتهای دیگر باشد.

محصولات اکسیس از نظر رنج قیمت در چه سطحی قرار دارند؟

محصولات این شرکت از نظر قیمت در بالاترین رنج قیمت های محصولات موجود در ایران است. به همین دلیل استفاده از این محصولات به مشتریانی که در پی کم کردن هزینه های تجیهزات خود هستند توصیه نمی شود.

دوربین مداربسته اکسیس axis
آیا قیمت محصولات اکسیس را میتوان با دیگر برندهای موجود در بازار مقایسه کرد؟

به طور کلی امکان مقایسه محصولات اکسیس از نظر قیمت با دیگر محصولات مداربسته وجود ندارد. تجهیزات این شرکت با توجه به شبکه بودن به طور کلی از تجیهزات انالوگ قیمت تر است. اما در مقایسه با دیگر محصولات شبکه نیز از رنج قیمت بالاتری برخوردار است. استفاده از اکسیس معمولا در پروژه هایی صورت می گیرد که به بالاترین کیفیت محصولات مداربسته نیاز دارند.

اکسیس و دوربین های تحت شبکه
در سال 1996 شرکت axix اولین دوربین تحت شبکه را تحت عنوان axis 200 معرفی کرد. و در 2004 این شرکت کوچکترین دوربین تجت شبکه را تحت عنوان Axis 206 ارائه نمود.
در سال 2008 شرکت اکسیس اعلام کرد که با بوش و سونی در زمینه استاندارد سازی اینترفیس های ویدیویی شبکه همکاری می کند که نتیجه این همکاری استفاده از پروتکل آنویف ONVIF Open Network Video Interface Forum بود. در 2009 اکسیس اولین محصول خود را که پروتکل ONVIF را پشتیبانی می کرد تحت عنوان Axis P3301 ارائه داد.
اکسیس در حال حاضر در بیش از 40 کشور جهان دارای دفتر می باشد که بیش از 1600 نفر استخدام این شرکت می باشند. بر طبق گزارش سال 2013 IHS شرکت ارتباطات Axis یک شرکت جهانی پیشرو در صنعت دوربین مدار بسته تحت شبکه و انکودر های ویدیویی میباشد.

برخی از جاهایی که دوربین های مدار بسته اکسیس نصب شده است
دوربین های اکسیس در شهر هوستون ، فرودگاه سیدنی استرالیا ، در مترو مسکو و در اتوبوس های مادرید نصب شده اند.

زمینه های فعالیت اکسیس
شرکت ارتباطات اکسیس در زمینه فروش و توسعه دوربین های مداربسته تحت شبکه در زمینه های مختلف فعالیت می کند. برخی از محصولات این شرکت شامل محصولات PTZ ، دوربین های ضد ضربه و انفجار، دوربین های حرارتی ، دوربین های مداربسته برای فضای باز سیستم های تصویری HD ، تجهیزات وایرلس و تشخیص حرکت و اسکن تصاویر دوربین ها می شود.
از دیگر محصولات اکسیس می توان به انکودرهای ویدیویی اشاره کردن که قابلیت تبدیل تصاویر انالوگ به دیجیتال و IP را فراهم می کنند. آخرین مدل های انکودرها بر پایه H264 پیاده سازی شده اند.
نرم افزارهای ویدیویی اکسیس از دیگر محصولات این برند محبوب هستند. این نرم افزارها امکان نمایش ، ذخیره و تحلیل ویدیوهای دوربین مداربسته را فراهم می کنند.
از طرف دیگر اکسیس پا به عرصه اکسس کنترل نیز گذاشته است و در تولید و ارائه اکسس کنترل نیز فعالیت می کند.

قابلیت لایت فایندر در دوربین های اکسیس
Light Finder یک تکنولوژی جدید است که برای دوربین این امکان را فراهم می کند که در تاریکی بسیار زیاد بتواند رنگ ها و جزئیات را ببیند. در مقایسه با تکنولوژی IR که تصاویر سیاه و سفید دید در شب را نمایش می دهد این تکنولوژی تصاویر را بصورت رنگی نشان می دهد. این پروسه توسط سنسورهای سخت افزاری و تحلیل های نرم افزاری انجام می شود.
از اولین مدل های دوربین اکسیس که دارای تکنولوژی لایت فایندر می باشد مدل Axis Q1602 است.

نظر خود را بنویسید